De wondere wereld van boeken en magazines.

Number 42 heeft een passie voor ontwerp en binnen dat eindeloos brede vakgebied is er een speciaal plekje in ons hart voor het ontwikkelen, ontwerpen en uitgeven van boeken en magazines. Periodieken, jaarboeken, boeken in opdracht, personeelsbladen, interne publicaties en magazines in opdracht en in eigen beheer: we doen het allemaal met even veel enthousiasme.

Van glossy tot jaarboek.

Digitaal timmert al jaren hard aan de weg, maar veel mensen geven nog altijd de voorkeur aan het tastbare gevoel van een magazine of boek op schoot en het vol verwachting omslaan van de pagina. De keuze voor digitale of geprinte media is afhankelijk van veel factoren. Als je om de juiste redenen kiest voor ‘printed media’ zijn er nog heel veel vragen te beantwoorden voordat je naar een concreet eindproduct in de vorm van een tijdschrift of boek kunt gaan toewerken. Number 42 heeft dat traject al vaak zelf en samen met haar opdrachtgevers doorlopen.

Hieronder ziet u enkele voorbeelden die samen een beeld geven van de mogelijkheden van gedrukte media. Ze laten het eindresultaat zien van wat Number 42 in recente jaren zoal voor haar opdrachtgevers mocht ontwikkelen. Stuk voor stuk zijn het boeken en magazines die we nog steeds met veel plezier van de koffietafel pakken!


Concept & Ontwerp

Het unieke gevoel van bladeren door gedrukte media van mooie kwaliteit is iets dat het digitale tijdperk ons nooit kan afpakken! Number 42 ontwikkelt met veel plezier concepten en daar naadloos op aansluitende vormgeving voor zowel boeken als magazines. We maakten zowel in opdracht als in eigen beheer al diverse boeken en magazines met uiteenlopende doelgroepen en stijlen. Van glossy tot personeelsmagazine en jaarboeken voor scholen; we ontwikkelen altijd een perfect passend concept dat is afgestemd op de doelgroep.


Traffic Management

Het maken van magazines en boeken vergt meer dan kennis van concepten, ontwerp en het perfecte papier. Er moeten meestal veel mensen samenwerken om tot een mooi eindresultaat te komen. Number 42 heeft ook een ruime ervaring met het zogenaamde ‘traffic’-deel van het traject en neemt deze taak graag op zich. We brengen schrijvers, fotografen, designers, drukkers en papierleveranciers samen, instrueren iedereen en zorgen dat alle neuzen de zelfde kant op staan. Zo garanderen we het mooiste eindproduct!


Mooi Drukwerk

Number 42 is niet voor niets dol op boeken en magazines; die passie komt voort uit een liefde voor mooi drukwerk. Papier kan het gevoel en de uitstraling van een boek, magazine of periodiek compleet veranderen. Het is dan ook van groot belang dat er met zorg een papier wordt gekozen dat past bij het concept van het gedrukte product of nog beter: dat het product versterkt. Een nauwe samenwerking met drukkers die ervoor zorgen dat tekst en beeld op hun allermooist van de pagina springen is daarbij essentieel.

Magazines: Match City

Magazines zijn er in alle soorten en maten en voor een enorm scala aan doelgroepen. Match City is een mooi voorbeeld van een door Number 42 van begin tot eind verzorgd magazine. We ontwikkelden dit magazine in opdracht van een stichting die zich inzet voor de socialisatie en intergratie van internationals in Eindhoven.

Het magazine spreekt een brede doelgroep aan en is een niet-glimmende ‘glossy’ met een twist die alle aspecten van wat het leven in een stad leuk maakt de revue laat passeren op meer dan 80 pagina’s mat papier. Van het bedenken van de naam (een knipoog naar de luciferindustrie waaraan Eindhoven de bijnaam ‘lichtstad’ overhield) tot de inhoud, fotografie, het ontwerp en het drukwerk; voor Match City deed Number 42 het letterlijk allemaal.

Boeken: Jaarboeken ISE

Boeken zijn er in heel erg veel soorten en maten. Met veel tekst of juist veel fotografie of illustraties. Van roman tot koffietafelboek; elke publicatie brengt zo zijn eigen design-vraagstuk met zich mee. Voor de Internationale School in Eindhoven ontwikkelden we twee jaarboeken: een voor de Primary School en een voor de Secondary School. Daarbij wilde de opdrachtgever graag 1 stijl voor beide boeken rondom het door de kinderen zelf aangedragen thema “the Movies”.

Met dit thema ging Number 42 aan de slag. We ontwikkelden twee boeken die duidelijk bij elkaar horen maar die ook ruimte laten voor het eigen karakter van de Primary en Secondary afdelingen. Het resultaat zijn twee prachtige hardcover-boeken die dienen als een blijvende herinning voor de kinderen en ouders.

Promotionele Magazines: Joost / Monique

Voor de gemeenteraadscampagne van de Eindhovense VVD ontwikkelde Number 42 een ‘stadsglossy’ rondom de nummers 1 en 2 op de kieslijst. Het ‘flipover’ magazine Monique gaf de visie van wethouder Monique List op haar Eindhoven. Draaide men het blad om dan was daar plotseling de glossy ‘Joost’ die de visie van wethouder Joost Helms op de stad gaf.

Zo werd de visie van de Eindhovense VVD op ‘hun stad’ op een leuke, ongedwongen manier gepresenteerd aan een breed publiek, ondersteund met veel leuke feiten over de stad, informatie over bijzondere plekken en nog veel meer leuk leesvoer. In samenwerking met schrijvers en fotografen die door Number 42 werden aangestuurd kwam het tot een eindresultaat dat zich naast een mooi campagne-product ook echt een volwaardig tijdschrift mocht noemen!

Interne Personeelsmagazines: PCI Groep

Interne publicaties kunnen informatief zijn, mensen verbinden of, zoals in dit voorbeeld: allebei. Voor de PCI Groep ontwikkelden we een personeelsmagazine dat aansloot op de eerder door Number 42 voor hen ontwikkelde huisstijl. Het magazine is informatief en geeft het personeel ook een podium om zaken te delen met directe en indirecte collega’s.

Een mooie mix van informatieve stukken over ontwikkelingen binnen het bedrijf worden afgewisseld met persoonlijke verhalen van medewerkers in een stijl die een mooie balans heeft gevonden voor wat de opdrachtgever graag wilde; iets dat duidelijk de klasse van de PCI Groep uitstraalt en tegelijkertijd een vriendelijke, ‘fun’ uitstraling heeft die het werkplezier van het personeel weerspiegelt.

"Number 42: The Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything."

− Douglas Adams